piątek, 18 grudnia 2015

Przepis na ciasto drożdżowe

Przepis na puszyste ciasto drożdżowe. Wysokie, puszyste ciasto drożdżowe z kruszonką i owocami. Można zrobić je z dowolnymi owocami np. Owoce należy ułożyć delikatnie na cieście.


Ciasto jest miękkie i delikatne. Tak smakuje domowa kuchnia! Idealne ciasto drożdżowe z kruszonką jest pyszne i wspaniale pachnie.


Musi być porządnie wyrośnięte, pulchne, lekkie, a kruszonka słodka i chrupiąca. Dodaj łyżeczkę cukru i mieszaj aż drożdże się rozpuszczą. Szarlotka wyszła super , zrobiłam z dwóch porcji w wiekszej blaszce. Surowcami podstawowymi do wyrobu ciasta drożdżowego są: mąka, drożdże, płyn dodatkowy (mleko lub woda), cukier, jaja i tłuszcz. Pożywkę dla drożdży stanowią węglowodany, białko i sole mineralne, dlatego najlepiej przyrządzać ciasto drożdżowe na mleku z. Prawie każda Babcia lub Mama ma swój sprawdzony, tradycyjny przepis na ciasto drożdżowe.


Przepis na ciasto drożdżowe

Moja Babcia Krysia zawsze mówiła, że prawdziwe ciasto drożdżowe robi się na samych żółtkach, na maśle i mleku. Ado tego ciasto drożdżowe obowiązkowo musi być z rodzynkami i mieć kruszonkę. Moje ulubione ciasto drożdżowe, które można dowolnie modyfikować, a czasem najlepiej smakuje jako zwykła, duża puszysta drożdżówka, z ogromną ilością kruszonki na wierzchu. Jest bardzo miękka i pachnąca. Nie jest jednak łatwe w przygotowaniu, a do jego przyrządzenia konieczna jest znajomość kilku zasad.


Na minut przed końcem dodać stopione masło. Przykryć ściereczką i odstawić do wyrośnięcia (na około godziny). Po tym czasie uderzyć w ciasto pięścią, następnie krótko zagnieść w misce. Powierzchnię posmarować roztrzepanym białkiem, posypać owocami jeśli ich. U mnie najczęściej są to owoce sezonowe, jak rabarbar, truskawki, śliwki, a nawet borówki.


W przepisie na ciasto drożdżowe bez wyrabiania, który znajduje się poniżej, użyłam śliwek i borówek. Pyszna kruszonka na ciasto drożdżowe zyskuje, kiedy dodamy do niej wanilię, cynamon, kakao czy potłuczone migdały. W Dzień Dobry TVN swoje przepisy przedstawiła Katarzyna Bukowska. Co prawda wg przepisu w momencie w którym miałam wyłożyć ciasto na blachę, ciasto było (jak dla mnie)bardzo rzadkie, wiec dodałam mąkę (jeszcze ok pół kilo- nie wiem czy dobrze zrobiłam!!!!) i podzieliłam ciasto na dwie blachy.


Wyszło mi niższe, ale nie zapadło się! Ten naukowy opis służy zaprezentowaniu prostego i bardzo przyjaznego organizmowi ciasta. W porównaniu z innymi wypiekami zawiera ono mało cukru i tłuszczu, a więc jest przyjazne osobom, które szczególnie dbają o linię. Domowe, lekkie ciasto drożdżowe - jego cudowny zapach pamiętamy z dzieciństwa.


Niestety, ma opinię czasochłonnego i trudnego w wykonaniu, dlatego mało kto dziś piecze je w domu. Gdybyście jednak się zdecydowali - mamy dla was dziecinnie prosty przepis na ciasto drożdżowe bez wyrabiania! Prosta kruszonka do ciasta drożdżowego, do szarlotki oraz ciast kruchych i ucieranych z owocami. To najlepszy i sprawdzony przepis na uniwersalną kruszonkę.


Koniecznie zobacz jak zrobić kruszonkę do ciasta. Ostatnio babcia pytała się nas co chcemy od niej na urodziny, a że od dawna nie jadamy tradycyjnych wypieków poprosiłyśmy ją o takie ciasto z rabarbarem i truskawkami (takie jakie robiła gdy byłyśmy małe i całe letnie dnie spędzałyśmy u niej na podwórku z ciastem drożdżowym w łapkach :P). Mięciutkie ciasto oraz przepyszna kruszonka, którą wyjadało się palcami, przywołują nie tylko cudowny smak tego ciasta, ale również mnóstwo wspaniałych wspomnień. Zdecydowanie warto przywołać je jeszcze raz, przygotowując swoje własne ciasto drożdżowe, a nasz tradycyjny przepis na pewno wam w tym pomoże.


Przygotowanie dania jagodzianki (bułeczki drożdżowe z jagodami) - puszyste i pełne jagód - prawie bez wyrabiania :) Jagody przebierz, krótko umyj pod bieżącą wodą, osącz na cedzaku, potem osusz na ręczniku papierowym. Sprawdzony przepis na ciasto drożdżowe z owocami - łyżką mieszane, NIE wyrabiane od MniamMniam. Smacznie, szybko i tanio. Dziś zaprezentuję Wam przygotowanie IDEALNEGO ciasta drożdżowego.


Kilka składników i można wyczarować bazę do wielu ciekawych i kreatywnych wypieków tj. Nie wyobrażam sobie sezonu śliwkowego bez ciasta z węgierkami. A drożdżowe to już standard. Poza tym może ktoś poleci mi sprawdzony przepis na ciasto drożdżowe z suszonych drożdży,świeże trudno tu dostać.


Dodane przez Konto usunięte w: Tylko o kuchni. Nie raz korzystałam z przepisów Tej pani są bardzo obrazowo i dokładnie powiedziane a to jest ważne jaki jest przekaz żeby druga osoba mogła go zrozumieć dziękuję serdecznie i życzę wielu inspiracji kulinarnych. Puszyste ciasto drożdżowe to dla wielu z nas jeden z najwspanialszych smaków dzieciństwa. Na myśl o babcinym placku drożdżowym każdego ogarnia wspomnienie rodzinnego ciepła, bezpieczeństwa i beztroski. Jego przygotowanie wiąże się z całym rytuałem.


Piekę różne ciasta ale nigdy nie miałam odwagi zrobić ciasta drożdżowego. Jakiś miesiąc temu znalazłam ten przepis i upiekłam moje pierwsze ciasto drożdżowe a dziś po raz drugi.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty