czwartek, 10 grudnia 2015

Chleb z robota planetarnego

Tym razem dzielę się przepisem na mój ulubiony chleb. Jest oczywiście pyszny i zdrowy co nie zawsze idzie w parze. Powtarzam go z uporem maniaka i nie przestanę! Polecam kuchennym leniuchom.


Mówię to ja – miłośnik chleba, więc mam rację.

Ja piekłam go w ramach kampanii robota planetarnego Philips, więc chciałam sprawdzić jego właściwości na najwyższej podanej masie (7g) do wyrabiania ciasta. Mam też młynek do zbóż, jako przystawkę do tego robota, bardzo fajna sprawa, bo można kupić całe ziarno i zemleć na taką grubość, jaką się chce, a w sklepie takiej grubej mąki się nie dostanie. Z takiej mąki wychodzi znakomity graham i chleb mieszany, pszenno-żytni. Jak zrobić pizzę w domu taką jak z pizzerii. Przepis zdradzony przez Szefa Kuchni.


Wielofunkcyjne urządzenie do gotowania Multicooker doskonale sprawdzi się do wypieku domowego chleba. Aby mieć pewność, że ciasto jest dobrze wyrobione skorzystaj też z niezastąpionego robota planetarnego marki Philips.

Pamiętasz zapach świeżego chleba? Ta chrupiąca skórka i smak, który sprawia, że dobrze smakuje nawet suchy. Ursynów Business Park ul. Istotną kwestią jest też moc – roboty z małą mocą poradzą sobie z ubijaniem jajek i mieszaniem ciast piaskowych, za to ciężej będzie im szło wyrabianie ciast drożdżowych. W jednym z moich planetarnych robotów z ekonomicznej póki udawało mi się zagnieść drożdżówkę, jednak z chlebem już sobie nie radził.


Potrzebuje pilnie Waszej pomocy. W tym miesiącu muszę zakupic robota planetarnego. Zastanawiam się pomiedzy Boschem a Keenwoodem. Duża, zbierająca z bocznych ścianek produkty trzepaczka pozwoli w. Razem z mocą musi iść w parze solidna konstrukcja. To właśnie jeden z elementów, który moim zdaniem świadczy o solidności konstrukcji robota planetarnego, a na pewno ten, który jesteśmy w stanie z łatwością ocenić.


Jak wspomniałam wyżej, miska czyli dzierzga miksera planetarnego jest metalowa i ma pojemność litrów. Na zdjęciach widać, jak wyrabiałam ciasto na prosty chleb pszenny. Mikser poradził sobie świetnie.


Nazwa robota planetarnego pochodzi od mieszania planetarnego, czyli specjalnego ruchu, który wykonuje taki mikser – porusza się on bowiem nie tylko po okręgu, ale też do przodu i do tyłu.

Gdy rok temu pojawił się w mojej kuchni to w zasadzie wiedziałam, że od razu się z nim zaprzyjaźnię, bo idealnie wpasował się w jedyne wolne miejsce na szafce. Po roku użytkowania robota, zgodnie ze złożoną obietnicą, postanowiłam podzielić się moimi wrażeniami z użytkowania tej maszyny. Korzystanie z robota planetarnego Philips daje Ci dodatkowe ręce do pomocy w kuchni. Robot pomoże Ci wyrobić ciasto i ubić śmietanę lub białka.


Jeśli kochasz pieczenie, robot planetarny to obowiązkowy element Twojej kuchni. Moje opinie o jednym z tańszych modeli Bosch OptiMUM, tj. W jego wyposażeniu znajduje się misa o pojemności l ze szczotkowanej stali nierdzewnej, metalowe mieszadło do ubijania, mieszadło elastyczne, hak do zagniatania ciasta, blender klielichowy, maszynka do mielenia. Pojemność misy Pojemność misy to jeden z parametrów robota kuchennego, który podawany jest litrach. Im większe posiłki przygotowujemy, tym większą pojemność misy powinniśmy wybrać.


Dla mniejszych posiłków wystarczy misa o pojemności do litrów, dla posiłków przygotowywanych dla większej liczy osób, będzie potrzebna misa o pojemności powyżej litrów. Jeśli robicie chleb raz na jakiś czas i niekoniecznie chcecie zgłębiać chlebową wiedzę nie wiadomo jak bardzo, to spokojnie możecie używać do zagniatania ciasta Thermomixa – ludzie tak robią i są zadowoleni z efektów. Poniżej jeszcze inne opcjonalne przystawki, które można sobie dokupić do robota, jeśli będą mu potrzebne. Miałam ochotę na chleb z chrupiącą skórką, taki z własnego wypieku.


Nie mam niestety żadnej maszyny do chleba i wątpiłam, że bez niej chleb może się upiec. Ja też jestem właśnie na etapie poszukiwania robota planetarnego, na razie wczytuje się w internetowe instrukcje obsługi różnych urządzeń i na temat tego Kmix jest napisane, że posiada on Elektroniczny Sensoryczny Układ Sterowania Prędkością. Sprawdź, jakie przystawki i funkcjonalności robota planetarnego przydadzą się do domowych wypieków. Na co zwrócić uwagę, kupując robot do pieczenia chleba? Jeżeli często pieczesz chleb, wybierz robot planetarny z mocniejszym silnikiem.


Chleby na zakwasie są zdrowsze. Warto zatem wybrać urządzenie oferujące większą moc, jeżeli planujemy intensywnie korzystać z robota planetarnego. Obroty – prędkość mieszadeł w czasie minuty pracy.


Obecnie w sklepach można znaleźć roboty planetarne oferujące różne. Odstawiamy w ciepłe miejsce do wyrośnięcia na minut. Ciasto powinno być dosyć lepkie. Następnie ciasto wyrabiamy ponownie - tym. Robota Kenwood Chef XL testowała również mama blogerka z alaantkoweblw.


Całość mieszamy przez kilka minut. Małą foremkę keksówkę (22cm długości) smarujemy masłem, posypujemy mąką i wykładamy ciasto. Wierzch ciasta smarujemy wodą i osypujemy np. Jest to chleb całkowicie pszenny, na pszennym zakwasie. Wszystkie składniki (poza solą) wrzucić do miski, połączyć i wyrabiać ok.


Wyrabiam na wolnych obrotach). Pachnący chleb z Multicookera. Upieczony przez siebie chleb smakuje zupełnie inaczej.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty