piątek, 18 grudnia 2015

Sernik rosa

Oprócz tej charakterystycznej cechy, sernik wyróżnia się też nietypową masą serową - z dodatkiem sypkiego budyniu, oraz dużą ilością użytego mleka i dodatkiem oleju roślinnego. Aby powstała rzeczywiście rosa, pianę należy piec do momentu, aż będzie delikatnie brązowa, inaczej nie zrobi się rosa. Rzecz jasna, po upieczeniu staje się ściętym ładnie sernikiem, równym i gładkim, i nie wymaga pieczenia w kąpieli wodnej.


Poziom trudności średni. Czas przygotowania 15min. Liczba porcji kawałki. Większość naszych przepisów jest łatwa do wykonania. Te wymagające więcej czasu i zdolności oznaczone są jako średnie lub zaawansowane.


Nie pozostało już nic tylko czekać na pierwsze krople rosy, które będą pojawiać się stopniowo, kiedy sernik będzie się ochładzał. Nigdy nie przepadałam za sernikami, za to moi chłopcy go uwielbiają, więc piekłam raz taki raz taki, aż w końcu trafiłąm w sklepie na sernik z rosą i mi posmakował. Najlepszy przepis na sernik z rosą. Na szczycie zaś słota rosa! To jeden z piękniejszych i smaczniejszych serników pieczonych jakie robiłam.


Delikatny, kremowy sernik na kruchym cieście z grubą warstwą bezowej pianki. Przepis na sernik z rosą. Podczas studzenia się sernika, na wierzchu bezowej piany, tworzą się złote kropelki. Raz robiłam powyższy sernik i rosa wyszła tylko na połowie, bo tył sernika był za bardzo spieczony. Odpowiedzi (1) Dorota, Moje Wypieki.


Jaja, ser wyjąc na godziny wcześniej z lodówki, z sera zlać serwatkę, która się oddzieliła. Mąkę przesiać z proszkiem do pieczenia, cukrem i szczyptą soli, dodać do niej jajo, żółtko, masło, zagnieść kruche ciasto. Jeśli jest mocno lepkie (moje nie było), można wstawić je na minut do zamrażarki. Jak zrobić sernik z rosą na kruchym spodzie, z pianą z białek i wiórkami kokosowymi.


Sernik rosa

Ile razy Wam nie wyszedł? Powiem Wam w tajemnicy, co zrobić by ten sernik wyglądał tak jak powinien wyglądać. I jak go upiec by był smaczny… Moja mama ten sernik piecze od wielu lat.


Ja krócej, jednak też mam za sobą kilka wpadek. Metodą prób i błędów doszłam do perfekcji. To także, a może przede wszystkim, wyjątkowe wrażenia estetyczne, która przykują wzrok.


To bardzo delikatne ciasto na kruchym spodzie. Masa serowa nie jest bardzo słodka, dzięki czemu mamy ochotę jeść kawałek po kawałku. Najefektowniejsza i według niektórych najsmaczniejsza jest pianka, będąca zwieńczeniem sernika. Jeśli jeszcze nie mieliście okazji go jeść, to gorąco polecam, bo smak jest rewelacyjny.


Z resztą, jakby można było nie lubić sernika na kruchym spodzie wykończonego lekką bezową pianką? Stąd sama go nigdy nie piekłam, bo przecież zawsze jest szansa, że ktoś go upichci, a ja czuję się w obowiązku Zobacz więcej. Obserwuj bloga Obserwujesz bloga smakmojegozycia. Niesamowicie szybki w wykonaniu sernik z rosą. Gdy ciasto będzie zimne na serniku będzie się tworzyć rosa :) Taki sernik możecie przygotować szybko, na deser do kawy.


Rosa są to kropelki powstałe na bezie po ok. Na pierwszy ogień idzie sernik z rosą, aromatyczny, lekko wilgotny, na kruchym spodzie z puszystą bezową pianką. Pierwsze kropelki rosy pojawiają się już po ok. Ciasto: mąkę łączymy z proszkiem do pieczenia, siekamy to z masłem, dodajemy cukier, wbijamy jajko i żółtka, zagniatamy gładkie ciasto.


Ciasto wałkujemy a następnie przenosimy do blaszki prostokątnej o wymiarach około 25x35. Ten sernik bardzo często pojawia się na moim stole. Jest bardzo delikatny i po prostu rozpływa się w ustach. Powstała po upieczeniu tzw rosa sprawia, że sernik jest efektowny ale jeśli za długo lub w zbyt wysokiej temperaturze będziemy piec sernik rosa może się nie zrobić. Zamiast zapachu migdałowego można dodać do masy sok z połowy cytryny.


Sernik rosa

CIASTO: Składniki zagnieść w misce. Przygotowanie dania sernik złota rosa Przygotowanie: Mąkę, proszek do pieczenia, cukier, margarynę i żółtka wrzucamy do dużej miski (lub na stolnicę) i zagniatamy, aż ciasto będzie gładkie. Dużą, prostokątną blachę ( 40x25cm ) smarujemy tłuszczem i obsypujemy mąką. Podpowiedź: Jeśli używamy sera w wiaderku to nie ma potrzeby mielenia.


Ja użyłam twarogu półtłustego i zmieliłam razy, dzięki temu sernik wyszedł bardzo delikatny i miękki. Po tym czasie wyjmuję blachę z ciastem i pozostawiam do całkowitego ostudzenia. Po kilkunastu godzinach od upieczenia na wierzchu sernika powinny pojawić się kropelki złotej rosy.


Sernik przechowywać w lodówce. W moim domu znany jako sernik złota rosa. Pyszny, delikatny, kremowy sernik z rosą. Dobrze ubite białka z cukrem to gwarancja pierzynki bezowej i tzw.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty