środa, 4 października 2017

Jak odnowić meble z mdf

Odważyłam się na malowanie mebli z okleiny po metamorfozie stolika Lack (tu możesz zobaczyć post), gdzie przemalowanie wyszło świetnie. Postawiłam na eksperyment, aby się przekonać, czy to malowanie mebli z MDF ma sens, czy nie. Przemalowałam komodę i łóżko wenge. Jak zawsze takie malowanie wymaga kilku kroków. Meble z płyty MDF da się pomalować, ale to bardzo pracochłonna czynność i wiąże się z ogromnym bałaganem.


Postanowiłam wprowadzić w życie prostszą wersję zmian – oklejenie szafek okleiną meblową. Szukałam tylko ofert z kolorem białym – i tych niestety nie było bardzo dużo. Sama dwa lata temu szukałam informacji, czym, jak i nie miałam pojęcia od czego zacząć. Czy robię to dobrze, nie wiem ? Meble z płyty, nawet te w okleinie, można odnowić, malując je przeznaczonymi do tego farbami. Wymaga to nieco cierpliwości, ale z pewnością się opłaci.


Dowiedz się, jak pomalować i odnowić meble z płyty. Dziś pokażę w całości moje odnowione mebelki. Zwykły segment z płyty MDF przerobiłam na swoją modłę. Pomalowałam tak jak lubię, niedokładnie pomazałam farbą w celu uzyskania efektu postarzenia.


Malowałam pędzlem, nie wałkiem, nakładając farbę warstwami - efekt przetarcia wyszedł sam. Meble, dzięki renowacji zyskały nowe życie i posłużą synkowi jeszcze przez następne lata. Pewnie zastawiacie się jak z trwałością takich mebli i czy farba nie odpryskuje.


Do malowania mebli przekonałam się po raz pierwszy gdy trzy lata temu przemalowaliśmy nasz jadalniany stół (tutaj zdjęcie) z ciemnej wiśni na kolor biały. MDF-u polega na zmatowieniu a nie starciu powłok juz istniejących. Matowienie możesz wykonać papierem sciernym nr 120.


Fakt wyjdą Ci rysy i zadrapania, ktore nastepnie dopieszczasz papierem nr 240. Wtedy też możesz wyszpachlować powstałe dziuru doprowadzając calość powierzchni do użytku papierem 240. Po pierwsze: szafka, z której zdarłam okleinę wymagała dodatkowej pracy – szlifowania.


Po drugie – malowanie okleiny pierwszą warstwą farby, nie jest tak proste jak MDF. Wałek się ślizga a farba nie pokrywa w całości powierzchni. Po trzecie: po pomalowaniu warstwami farby zacierają się wszelkie różnice i obie szafki wyglądają identycznie.


Jak odnowić meble z mdf

Jeśli meble pokryte są okleiną lub wykonane z MDF. Mebli pokrytych okleiną lub wykonanych z MDF nie szlifujemy, lecz jedynie matowimy papierem ściernym nałożonym na uchwyt – wyrówna to docisk podczas szlifowania. Papier powinien mieć wyższą granulację, np. Czy odnowienie i malowanie mebli w okleinie jest możliwe?


Jakiej farby użyć do pomalowania takich mebli? Malowanie mebli okleinowanych, laminowanych jest możliwe, aczkolwiek wymaga sporo pracy, precyzji, cierpliwości i specjalnych farb. Na meble z płyty wiórowej w okleinie mamy dwa rozwiązania. Jak odnowić meble z mdf u, sklejki czy innej płyty?


Tak jak wcześniej wspomniałam jest to jedno z najczęściej zadawanych przez Was pytań :) Sytuacja jest prosta gdy meble nie są zniszczone a jedynie nie podoba nam się ich kolor. Mam nadzieję, iż już teraz wiecie, jak odnowić szafę MDF. Trzeba później na nie z pewnością bardziej uważać, nie kopać, nie szorować szczotką drucianą, ale warto! Ta metamorfoza szafy w zabudowie to jedna z bardziej widowiskowych przemian, jakie widziałam! Wielkie brawa dla autorów!


MDF”, „renowacja mebli drewnianych”– to hasła, które wpisujemy do wyszukiwarek, poszukując szczegółowych instrukcji i przydatnych wskazówek. Okazuje się, że odnawianie mebli kuchennych wykonanych i wykończonych za pomocą różnych materiałów przebiega w zasadzie bardzo podobnie. MDF w kuchni przez oklejanie. Kawa sama się nie zrobi:) Każdy może mieć kominek na święta DIY.


Pokój nastolatki czekolada z miętą. Kenzan, kulki hydrożelowe czyli pomysły na. Popularne dawniej boazerie zyskały godnego zastępcę, jakim są panele MDF.


Często wykorzystuje się je do aranżowania salonów, przedpokojów czy przestrzeni kuchennych. Jednak po pewnym czasie taka dekoracja może się znudzić lub stracić na uroku. Czy koniecznie trzeba wówczas usuwać panele, czy też jednak wystarczy przywrócić im dawną świeżość? Haha #128512; Tym razem, wiedziałam, że będę robiła tą komodę do naszego mieszkania, jak je w końcu wyremontujemy, więc mówiłam- będziesz miał mebel boski w chałupie.


Autka od nich można wypożyczać na całą Europę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty