piątek, 14 lipca 2017

Jaką farbą pomalować szafę

Musiałam znaleźć inne źródło doładowania, ha ha, ha, nie szukałam, samo mnie znalazło. Kiedy zajrzałam do Kasi i zobaczyłam jej pierwszy sukces, białą komodę, którą własnoręcznie pomalowała, zaiskrzyło, ta jej radość udzieliła mi się do tego stopnia, że chwyciłam za pędzel i wreszcie pomalowałam boczne ścianki szafek kuchennych. Jak pomalować meble z płyty? Meble z płyty, nawet te w okleinie, można odnowić, malując je przeznaczonymi do tego farbami.


Wymaga to nieco cierpliwości, ale z pewnością się opłaci. Dowiedz się, jak pomalować i odnowić meble z płyty. Będąca hitem ostatnich sezonów farba kredowa do mebli swoją popularność zawdzięcza m. Farba kredowa jest również łatwa w użyciu, ponieważ malowana nią powierzchnia nie musi być specjalnie.


Witam, a jaką farbą pomalować drzwi pokojowe z MDF-u. Przed przystąpieniem do malowania powinno się odkręcić wszystkie możliwe elementy: gałki, uchwyty, zawiasy, zaczepy itd. To pozwoli na dużo szybsze i ładniejsze pomalowanie płyty. Chcesz odnowić stare meble? Dobrym pomysłem jest malowanie mebli.


Nie wiesz, jak przemalować mebel i zmienić wygląd meblościanki ani jak rozpocząć malowanie mebli? Podpowiadamy, jak przygotować różne powierzchnie mebli do przemalowania oraz jak wybrać farby do mebli. Skorzystaj z naszych technik i dowiedz się, jak powinno przebiegać malowanie mebli krok po kroku. Oklejamy miejsca, których nie malujemy. Następnym krokiem jest zeszlifowanie wierzchniej warstwy papierem ściernym nałożonym na uchwyt.


W moim przypadku były to brzegi frontów. Najpierw grubszym P10 później drobniejszym P4by wygładzić powierzchnię. Parafrazy: blog o fotografii, domowej kuchni i stylu życia. Staram się jednak ogarnąć wszystkie codzienne obowiązki, trzymając się zasady nie gdybaj, nie narzekaj - działaj choć przyznaję nie zawsze mi się to udaje ;) Ten blog to mój świat, moja przestrzeń, w której się odnajduję, to tu odpoczywam, tu się relaksuję i dzielę z innymi swoją pasją - jaką jest moda.


Mamy w przepokoju szafę z drzwiami suwanymi. Wiecie, zwykła płyta w kolorze buku. Najlepiej byłoby pomalować na kolor ścian. Czy wiecie może czy zwykłą płytę meblową można malować i jaką farbą?


Czy ktoś z was już coś takiego robił. Krucho z kasą, wiec wolałabym zbytnio nie eksperymentować. Witam jak w temacie - szafka łazienkowa zamówiona na wymiar w kształcie jest ok ale jej kolor zdecydowanie za jasny.


Niestety co innego mały fragment w próbniku, a co innego wielka szafka, Czy mogę pomalować ją lakierobejcą do mebli tak żeby otrzymać kolor ciemnego dębu, albo nawet merbau? Jak wiecie marudziłam długo na szafę wnękową w pokoju Córki. Nadarzyła się okazja, że miałam dużo wolnego czasu i mało kasy ;p.


Na Godota bym nie czekał, a samo się nie zrobi nic. Wyszlifować , trzeba, by oczyścić i stworzyć powierzchnię , do której ma szansę, lakier przyczepić. Klika razy trzeba lakierować. Raczej to musi być lakier K, może trochę dłużej schnący. Krok trzeci wybór farby do drewna.


Oczywiście meble drewniane nie mogą być pomalowane farbą, jaką wykorzystujemy do ścian czy sufitów. Musimy wybrać specjalne farby do drewna, których naprawdę bogata oferta znajduje się na rynku. Farby do malowania drewnianych powierzchni produkowane są na bazie rozpuszczalników akrylowych lub rozpuszczalników alkaidowych. Dlatego chciałabym je pomalować, jednak nie mogę tego zrobic zwykłą farbą ponieważ fronty wykonane są z MDFu i zwkła farba np.


Ktoś mi proponował starcie powierzchni papierem ściernym, ale po takim zabiegu ponoć powierzchnia może wygladać bardzo źle (nierówności i przetarte dziury). Meble laminowane (w sztucznej, drewnopodobnej okleinie – tzw. laminacie) można pomalować lakierem przemysłowym. Farby kredowe mogą różnić się nieco właściwościami, bo mają różne spoiwo, ale wszystkie dają podobny efekt. Dzięki wysokiej zawartości kredy tworzą na odnawianych meblach powłoki o wyraźnie matowym wykończeniu. Ja malowałam farbą Śnieżki - Super mal - koszt ok zł (ale dokładnie nie pamiętam) jedna puszka spokojnie starcza na kilka drzwi wraz z ościeżnicami.


Nie wiem czy taki tynk mozna czymś pomalować czy zabezpieczyć go w inny sposób? Jeżeli tak to jaką farbą? Przeczytaj również: Jaką farbą.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty