poniedziałek, 25 kwietnia 2016

Jak pomalować mdf

Czym pomalować płytę MDF? Mam do wykonania projekt biurka. Chcę je zrobić sama z płyty mdf ( ma to być tylko model do pokazania na obronie). Płytę chciałabym pomalować na biało (mat).


Jednak tu pojawia się problem. Kompletnie nie wiem jak się za to zabrać. Jeśli meble pokryte są okleiną lub wykonane z MDF. Czy potrzebuję podkładu? Mebli pokrytych okleiną lub wykonanych z MDF nie szlifujemy, lecz jedynie matowimy papierem ściernym nałożonym na uchwyt – wyrówna to docisk podczas szlifowania.


Papier powinien mieć wyższą granulację, np. Nie jestem pewna czy to dałoby się pomalować. Na pewno nie da się zmatowić tak, jak Ty to robiłaś chyba, że po prostu zerwać tą okleinę. Ciekawa jestem jak to się będzie sprawdzać w użytkowaniu. Popularne dawniej boazerie zyskały godnego zastępcę, jakim są panele MDF.


Często wykorzystuje się je do aranżowania salonów, przedpokojów czy przestrzeni kuchennych. Dziś będzie trochę nie na temat związany z motoryzacją, ale wydaje mi się że powinien zainteresować część ludzi odwiedzających autopassion. Nieciekawe wręcz wnętrze przemienimy w stylizację rodem z pierwszych stron wnętrzarskich katalogów. Malowanie paneli ściennych pozwoli na szybką metamorfozę aranżacji. Przeczytaj, jak pomalować panele ścienne z drewna lub MDF, krok po kroku.


Potrzebujemy zmiany i gruntownego odświeżenia wnętrza? Jak malować meble z okleiny? Rozkręcanie i oklejanie. Przed przystąpieniem do malowania powinno się odkręcić wszystkie możliwe elementy: gałki, uchwyty, zawiasy, zaczepy itd.


Jak i czym pomalować meble z płyty meblowej, to dziecinnie proste ! Słońca ciągle nie ma, codziennie wyglądam z nadzieją, ze wyjrzy, ale nie , nie ma ochoty. Musiałam znaleźć inne źródło doładowania, ha ha, ha, nie szukałam, samo mnie znalazło. Jak pomalować szafkę z płyty mdf?


Niedawno postanowiłam zrobić metamorfozę szafki pod TV. Jest ona z nami praktycznie od początku, zakupiona została do naszego pierwszego mieszkania. Szkoda wyrzucać, bo praktycznie jest niezniszczona, ale już bardzo nam się opatrzyła. Zerwałem kawałek foliowania w ustronnym miejscu z panela i stwierdziłem, że okleina jest bardziej papierowa a niżeli foliowa, bez problemu rwie się w rękach jak papier. Po pierwsze: szafka, z której zdarłam okleinę wymagała dodatkowej pracy – szlifowania.


Jak pomalować mdf

Po drugie – malowanie okleiny pierwszą warstwą farby, nie jest tak proste jak MDF. Wałek się ślizga a farba nie pokrywa w całości powierzchni. Po trzecie: po pomalowaniu warstwami farby zacierają się wszelkie różnice i obie szafki wyglądają identycznie.


Ciąg dalszy odparzonej wylewki. Wylewkę samopoziomującą wykonałem z Atlas sms 30. Ponieważ ma najdłuższy czas z. Przy wyborze produktów jak zwykle z pomocą przyszła mi Śnieżka z emalią akrylową do drewna i metalu Supermal oraz Urekor D Grunt do drewna. Zdecydowanie bardziej lubię pracę z drewnem niż z okleiną.


Oklejamy miejsca, których nie malujemy. Następnym krokiem jest zeszlifowanie wierzchniej warstwy papierem ściernym nałożonym na uchwyt. W moim przypadku były to brzegi frontów.


Najpierw grubszym P10 później drobniejszym P4by wygładzić powierzchnię. Szukasz sposobu na to, jak odnowić meble – szybko, skutecznie i tanio? Jaka farba do mebli okaże się najlepsza do realizacji tego zadania?


Jak pomalować mdf

Zdecyduj się na szybkoschnącą emalię Altax, aby.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty