poniedziałek, 26 czerwca 2017

Faworki przepis

Faworki przepis

Zgodnie ze staropolskim obyczajem karnawał to czas smażenia faworków. Przygotowuje się je z ciasta śmietanowego, zbijanego, a smaży jak pączki na głębokim tłuszczu. Faworki smaży się także w Tłusty Czwartek.


Zrobiłam z tego przepisu swoje pierwsze w życiu faworki i jestem wprost zachwycona. Proporcje na ciasto są dobrze dobrane. Jestem zwolennikiem maszynowych rozwiązań, więc ciasto zagniótł robot hakiem do ciasta drożdżowego (super sprawa - pierwszy raz zagniatałam hakiem coś innego niż drożdżowe ;)), potem w ruch poszła maszynka do mielenia mięsa (zgodnie z licznymi komentarzami). Sprawdzone przepisy na faworki.


Znajdź przepis na faworki w Ugotuj. Kruche i delikatne faworki. Mąkę siekamy z zimnym masłem, dodajemy żółtka, cukier, sól, spirytus i tyle śmietany, aby wyrabiane ciasto było dość twarde (jak na makaron). Oto najlepsze przepisy na. W Tłusty Czwartek na polskich stołach oprócz pączków królują oczywiście faworki - najlepiej te domowej roboty.


PRZEPIS NA FAWORKI: SPRAWDZONY, PROSTY I SZYBKI. Pancakes powinny być wyrośnięte i pyszne! Amerykański specjał z syrop klonowy możemy podać na lunch lub podwieczorek. Ja w dzieciństwie nazywałam je morszczynem ze względu na pęcherzyki powietrza w usmażonym cieście. Takie właśnie powinny być domowe faworki - lekkie i chrupiące.


Aby przyrządzić te chrupiące ciastka w kształcie kokardki, przesiej przez sito i pomieszaj składniki. Rodzinny przepis na faworki - mam go od mamy i tylko według niego robię faworki. Są bardzo cieniutkie i chrupiące.


Najlepsze faworki są kruche i lekkie. Niektórzy smażą je dopiero w tłusty czwartek, bo wtedy smakują najlepiej: są kruche i delikatne. Jak zrobić pyszne faworki domowe?


Jest karnawał - są faworki - śmieje się Hanna Kurasz z Jarosławia. Prosty przepis na pyszne tradycyjne faworki. Dobre faworki to coś, na co czeka się cały rok. Próbowałam wielu przepisów na faworki.


Kliknij, aby zobaczyć przepis. Zastanawiałam się co upiec w tym roku na Tłusty Czwartek – pączki czy faworki? I to kusi i to nęci :) Dziś prezentuję Wam faworki, żebyście też mieli wybór (przepis na pączki można znaleźć tutaj).


Jeśli jednak takiego nie masz, a chcesz zaserwować swoim bliskim chrusty, sprawdź, jak je przygotować. I chociaż sporo przy nich zabawy. Kolejny przysmak karnawałowy – faworki.


Są to polskie, litewskie oraz niemieckie tradycyjne, chrupkie ciastka o słodkim smaku, przypominające kształtem nieco kokardkę. Usmażone z cieniutkiego ciasta rozpływają się w ustach, któż im się oprze? Niezależnie od nazwy, faworki, chrust, chruściki czy jaworki, są znane w całej Polsce i podjadane ze smakiem przez łasuchy w każdym wieku.


Dla tych, którzy wolą chrupiące faworki (chrusty czy chruściki), mamy przepis na faworki według. Nie wszyscy w tłusty czwartek zajadają się pączkami. Mimo to podane klasycznie z cukrem pudrem lub z domowym powidłem, świetnie sprawdzają się jako codzienny deser.


Faworki przepis

FAWORKI BEZGLUTENOWE Zdecydowałam się zrobić faworki bezglutenowe ot tak, z zaskoczenia i bez planowania. Przepis na faworki jest bardzo prosty. Z wierzchu faworki posypuje się najczęściej cukrem pudrem. Są to kruche i słodkie ciastka, smażone w głębokim tłuszczu.


W Polsce przyrządza się je przede wszystkim na tłusty czwartek i na ostatki. Ciasto na faworki lubi być długo wyrabiane, ciasto wałkuj bardzo cienko wytnij faworki, smaż na głębokim tłuszczu. Sposób przygotowania: Żółtka mieszaj z piwem, dodaj stopniowo mąkę aż uzyskasz konsystencję ciasta makaronowego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty