czwartek, 28 stycznia 2016

Chleb na drozdzach

Chleb na drozdzach

Chcesz upiec domowy chleb na zakwasie? Szukasz informacji, jak zrobić chleb na drożdżach? Znajdziesz tu przepis na chleb, którego szukasz. Wystarczy Ci zwykły piekarnik. Nie musisz mieć wielkiego doświadczenia.


Chleb na drozdzach

Sprawdź i zobacz, że to naprawdę proste. Przekonasz się, że własny chleb, to coś zupełnie wyjątkowego. Chleb pszenny z małą domieszką ciemnej mąki żytniej, z dodatkiem kminku.


Z bardzo chruuupiącą skórką :-). Chleb do wykonania w ciągu jednego dnia, na małej ilości drożdży ale z długim czasem fermentacji (godzin). Chleb na drożdżach przyda się akurat w sezonie grillowym. Oczywiście jeśli wśród Was są tacy, co już mają przygotowane pieczywo na zakwasie do wiosennego grillowania, to wspaniale, ale jeśli należycie do tych, co dopiero się obudzili, że fajnie byłoby mieć parę kromek świeżego chleba, to ten przepis w stu procentach zaspokoi Wasze potrzeby.


Koszyki należy obficie obsypać mąką, a foremki albo natłuścić i oprószyć bułką tartą albo wyłożyć papierem. Pieczywo drożdżowe nie musi być nudne, to pieczone w domu jest smaczniejsze niż sklepowe. Pokazuje jak krok po kroku zrobić dobre pieczywo na drożdżach, dzięki tym przepisom zrobicie smaczne bułeczki oraz drożdżową bagietkę. Przypominam dziś przepis na nasz codzienny chlebek pszenny na drożdżach.


Pulchny, z chrupiącą skórką, obłędnie pachnący. Przepis jest dobry dla początkujących, choć ogólnie pieczenie chleba nie jest trudne. A chleb z tego przepisu jeszcze na trzeci dzień jest świeży.


Chleb pachnący kminkiem i piwem, znakomicie nadaje się do kanapek, jak i do pieczeni. Jeszcze nigdy nie piekłam chleba, który tak długo pozostaje świeży. To mój ulubiony, super prosty przepis na chleb na drożdżach instant. Piekę go według przepisu na uniwersalne ciasto drożdżowe na pizzę.


Ten niezastąpiony przepis wykorzystuję tez do innych wypieków na słono. Chlebek pięknie wyrasta, ma chrupiącą skórkę i można go jeść od razu po upieczeniu. Pierwsze podejście było na tyle udane, że w ciągu tygodnia - z różnymi modyfikacjami - upiekłem ten chleb już trzy razy. Przy okazji zmodyfikowałem nieco oryginalny przepis, tak żeby był jeszcze prostszy w wykonaniu. Dzisiaj publikuję obiecany przepis na chleb Chleb, który udało mi się zrobić to żytni na drożdżach z ziarnami: siemienia lnianego, słonecznika i dyni swoim smakiem zachwyca!


Czuć w nim prawdziwą domow Zobacz więcej. Moje Małe Czarowanie Obserwuj bloga Obserwujesz bloga Moje Małe Czarowanie. Dzisiejszy przepis na chleb żytni na bazie drożdży jest dla tych, którzy są na etapie początkującym, jeśli chodzi o wypiek domowego chleba. Już wkrótce na stronie pojawi się także przepis na chleb żytni na zakwasie.


Najbardziej spodobał mi się przepis na blogu Veggieola na “szybki chlebek włoski, który uda się każdemu” i to zdanie przesądziło sprawę. Chleb faktycznie udał mi się za pierwszym razem, do tej pory pamiętam, jak skakałam z radości, a było to ponad lata temu. Hmm to by było na tyle w kwestii uwag co przychodzi mi do głowy.


Jeśli jednak nie wyczerpałam tematu śmiało pytaj w komentarzach. Natomiast jeśli interesuje Cię przepis na chleb pełnoziarnisty na zakwasie to znajdziesz go w artykule Domowy chleb na zakwasie sprawdź, że łatwo zrobić da się! Postukany od spodu chleb powinien wydać głuchy odgłos - wtedy jest gotowy.


Upieczony chleb ostudzić na kratce. W misie maszyny umieścić najpierw płynne składniki, potem sypkie, w tej kolejności : sól, cukier, masło, mąkę, a na końcu drożdże. Nastawić program zagniatanie z wyrastaniem. Drożdże rozpuścić w po,łowie szklanki wody.


Mąkę przesiać do miski, wlać wodę, wsypać cukier, roztwór drożdży, dodatki. Wyrobić ręką do połączeia się składników, przykryć ściereczką i odstawić na godzinę. Na moim blogu jest jeszcze kilka przepisów na chleby domowego wypieku. Szczególnie polecam Ci: prosty przepis na chleb bezglutenowy – ten przepis na chleb robi furorę na blogu. Jest pyszny i długo zachowuje świeżość.


Pyszny chleb z chrupiącą skórką. Długo poszukiwałam chleba, który mimo że przygotowany na drożdżach – ma odpowiedni smak, konsystencję, a przede wszystkim długo zachowuje świeżość, nie krusząc się. W końcu metodą prób i błędów opracowałam poniższy przepis, który spełnia moje oczekiwania :). Wydrukuj Autor Rewelacyjny chleb z ziarnami na drożdżach, bez zakwasu.


Mięciutki, z delikatnie chrupiącą skórką (koniecznie należy gorący chleb spryskać wodą od razu po upieczeniu).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty