piątek, 11 września 2015

Jak pomalować stare meble

Chcesz odnowić stare meble? Dobrym pomysłem jest malowanie mebli. Nie wiesz, jak przemalować mebel i zmienić wygląd meblościanki ani jak rozpocząć malowanie mebli? Podpowiadamy, jak przygotować różne powierzchnie mebli do przemalowania oraz jak wybrać farby do mebli.


Jak pomalować stare meble

Skorzystaj z naszych technik i dowiedz się, jak powinno przebiegać malowanie mebli krok po kroku. Stare meble są często bardzo wartościowe, zarówno z powodów materialnych, jak i sentymentalnych. Chyba każdy z nas pamięta stary kredens w babcinej kuchni, czy drewnianą komodę w salonie. Na samą myśl o nich, do głowy przychodzą wspomnienia z dzieciństwa.


Jednak antyki, poza wartością sentymentalną, mają często sporą wartość rynkową. Poprzez malowanie farbą możemy całkowicie odmienić stare meble oraz dopasować je do wnętrz w różnych stylach: skandynawskim, rustykalnym czy prowansalskim. Ciekawie będą wyglądać drewniane krzesła, stoliki czy komody pomalowane na biało lub na inny wybrany kolor. Jak odnowić stare meble zachowując naturalne drewno? Jeżeli drewno jest w dobrym stanie należy je dobrze oczyścić – im więcej pracy w to włożymy tym będzie lepszy efekt, a następnie zabezpieczyć lakierem, woskiem lub olejem, ewentualnie politurą.


Przemalować je, ta myśl wpadła mi do głowy, jak zaczęłam zastanawiać się nad zmianami w pokoju, na początek zaczęłam od wymiany Jasia łóżeczka. Stwierdziłam, że ciemniejące z roku na rok, ciemne drewno sosnowe, coraz mniej mi się podoba. Dowiedz się, jak odnowić stare meble, by zyskały drugą życie i cieszyły na nowo. Nie chcesz wyrzucać mebli i nie masz pieniędzy na nowe? Jak pomalować meble krok po kroku.


A oto jak meble wyglądały przed renowacją. Prawda, że jest dużo lepiej? Zobaczcie również cały proces renowacji tych mebli na filmiku poniżej.


Tak jak już wspomniano, b. Najlepiej, robić wszystko na zewnątrz (unikniesz zapylenia i oparów), byle pod dachem, bo wiadomo - byle deszczyk może zepsuć całą pracę. Jak malować meble z okleiny? Rozkręcanie i oklejanie. Przed przystąpieniem do malowania powinno się odkręcić wszystkie możliwe elementy: gałki, uchwyty, zawiasy, zaczepy itd.


W moim przypadku szuflady od komody były wenge tylko na frontach, a szare w środku, więc odseparowałam to taśmą, aby pomalować jedynie ciemne elementy. Jak i czym pomalować meble z płyty meblowej, to dziecinnie proste ! Słońca ciągle nie ma, codziennie wyglądam z nadzieją, ze wyjrzy, ale nie , nie ma ochoty. Jakiś czas temu chciałam odnowić stare meble, ale obawiałam się, że coś pójdzie nie tak i je zniszczę.


Pamiętajmy, że mebel dla dziecka nie musi być w jednym kolorze, można go pomalować we wzory! Jak widać, jednak nie jest to tak trudnym. Z drugiej strony czujemy do nich sentyment – z każdym z tych mebli wiąże się cała masa wspomnień.


Może więc zamiast wymieniać stare sprzęty na nowe powinniśmy pomyśleć o malowaniu? Najbardziej urzekały mnie stare szkolne ławki wykorzystane w dziecięcych pokojach jako biurka. Meble z płyty, nawet te w okleinie, można odnowić, malując je przeznaczonymi do tego farbami. Wymaga to nieco cierpliwości, ale z pewnością się opłaci.


Jeśli planujesz kupić drewniane meble na wyprzedaży garażowej lub w sklepie z używanymi meblami warto pomyśleć już teraz jak się zabrać za ich odrestaurowanie. Najłatwiejszym sposobem na odnowienie starych mebli jest ich pomalowanie. Jest to bardzo proste i prawie każdy może sobie z tym poradzić w jeden dzień, lub weekend jeśli malujesz wolno i dokładnie lub chcesz nałożyć. Malowanie mebli z okleiny, stara kuchnia jak nowa, zdjęcia przed i po – metamorfoza mojej kuchni cz.


Po ponad roku użytkowania pomalowane meble sprawują się idealnie. Nie zauważyłam żadnych odprysków, porysowań czy przebarwień. Korpusy wyglądają, jak świeżo po malowaniu. Zobacz zestawienie, w którym pokazuję najlepsze farby do mebli kuchennych.


Jak pomalować stare meble

Poprzedni lokatorzy pozostawili po sobie jagodowe fronty szafek, na których pełno jest zacieków i plam. Ja teraz jestem w trakcie odnawiania kuchni (chociaż u mnie trwa to już zdecydowanie za długo, wstyd się przyznać jak długo), mam nadzieję, że też będę mogła niebawem przygotować taki post z metamorfozą :) Meble co prawda malowałam, ale fronty musiałam zamówić nowe, bo te stare były już w totalnie opłakanym stanie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty